American port strike looms as shipping’s next major chokepoint

https://splash247.com/american-port-strike-looms-as-shippings-next-major-chokepoint/

The real threat of a dockworker strike at ports across the US east and Gulf coasts come October 1 could knock supply chains out of synch through to 2025, according to new research from Copenhagen.

Contract negotiations have broken down between the International Longshoremen’s Association (ILA) and port operators. The current agreement, which covers about 45,000 dockworkers at facilities including six of the 10 busiest US ports, expires September 30.

The ILA union issued a newsletter recently focused solely on showing pictures from past strikes accompanied by the text: “The last coast wide strike of the International Longshoremen’s Association took place in 1977. Please take a moment to look through all the photographs displaying all the strikes and struggles the ILA has had to endure to build our great union into what it is today.”

The union also uploaded a video on Facebook including an image of a dragon eating a container vessel, and the union’s chairman in front of a large banner saying “Ready for war”. The ILA is calling for a 76% pay rise.

Danish carrier Maersk has warned in an advisory to clients that should a general work stoppage occur, even a one-week shutdown could take four to six weeks to recover from, with significant backlogs and delays compounding with each passing day.

Experts at Sea-Intelligence, a Danish container shipping analyst firm, suggest that for every one day of strike, it might well take at least four to five days to “clean up” to get back to normal. A one-week strike on October 1 would lead to large congestion problems into mid-November, according to Sea-Intelligence, while a two-week strike would mean ports would not get back to normal operations until 2025.

The ILA plans to have internal meetings on September 4 and 5 to assess contract demands and then also devote time to instruct local union organisations on strike strategies.

Writing on LinkedIn recently, Lars Jensen, who heads up container advisory Vespucci Maritime, suggested any strike will ultimately cost American consumers.

“Major congestion issues will lead to capacity shortages, and as we have seen amply demonstrated in the last four years this leads to higher freight rates and higher profitability for the container lines,” Jensen wrote.

In June last year, a deal was finally struck for a six-year labour contract at 29 US west coast ports, bringing to a close a fraught 13 months of stalled negotiations, walk-outs and cargoes emigrating to alternate locations.

 

Vietnamese version:

Cuộc đình công tại cảng của Mỹ là điểm nghẽn lớn tiếp theo của ngành vận tải biển

Theo nghiên cứu mới từ Copenhagen, mối đe dọa thực sự về cuộc đình công của công nhân bốc xếp tại các cảng trên khắp bờ biển phía đông và bờ biển Vịnh của Hoa Kỳ vào ngày 1 tháng 10 có thể khiến chuỗi cung ứng mất đồng bộ cho đến năm 2025.

Các cuộc đàm phán hợp đồng đã bị phá vỡ giữa Hiệp hội công nhân bốc xếp quốc tế (ILA) và các nhà điều hành cảng. Thỏa thuận hiện tại, bao gồm khoảng 45.000 công nhân bốc xếp tại các cơ sở bao gồm sáu trong số 10 cảng bận rộn nhất của Hoa Kỳ, sẽ hết hạn vào ngày 30 tháng 9.

Liên đoàn ILA đã phát hành một bản tin gần đây chỉ tập trung vào việc hiển thị hình ảnh từ các cuộc đình công trước đây kèm theo văn bản: "Cuộc đình công trên toàn bờ biển gần đây nhất của Hiệp hội công nhân bốc xếp quốc tế diễn ra vào năm 1977. Vui lòng dành chút thời gian để xem qua tất cả các bức ảnh hiển thị tất cả các cuộc đình công và đấu tranh mà ILA đã phải chịu đựng để xây dựng liên đoàn vĩ đại của chúng ta thành như ngày nay."

Công đoàn cũng đã tải lên một video trên Facebook bao gồm hình ảnh một con rồng đang ăn một tàu container và chủ tịch công đoàn đứng trước một biểu ngữ lớn có dòng chữ "Sẵn sàng cho chiến tranh". ILA đang kêu gọi tăng lương 76%.

Hãng vận tải Maersk của Đan Mạch đã cảnh báo trong một lời khuyên cho khách hàng rằng nếu xảy ra tình trạng ngừng hoạt động chung, ngay cả khi ngừng hoạt động trong một tuần cũng có thể mất bốn đến sáu tuần để phục hồi, với tình trạng tồn đọng và chậm trễ đáng kể ngày càng gia tăng theo từng ngày.

Các chuyên gia tại Sea-Intelligence, một công ty phân tích vận chuyển container của Đan Mạch, cho rằng cứ mỗi một ngày đình công, có thể mất ít nhất bốn đến năm ngày để "dọn dẹp" để trở lại bình thường. Theo Sea-Intelligence, một cuộc đình công kéo dài một tuần vào ngày 1 tháng 10 sẽ dẫn đến các vấn đề tắc nghẽn lớn cho đến giữa tháng 11, trong khi một cuộc đình công kéo dài hai tuần có nghĩa là các cảng sẽ không trở lại hoạt động bình thường cho đến năm 2025.

ILA có kế hoạch tổ chức các cuộc họp nội bộ vào ngày 4 và 5 tháng 9 để đánh giá các yêu cầu hợp đồng và sau đó cũng dành thời gian để hướng dẫn các tổ chức công đoàn địa phương về các chiến lược đình công.

Viết trên LinkedIn gần đây, Lars Jensen, người đứng đầu công ty tư vấn container Vespucci Maritime, cho rằng bất kỳ cuộc đình công nào cuối cùng cũng sẽ gây thiệt hại cho người tiêu dùng Mỹ.

“Các vấn đề tắc nghẽn lớn sẽ dẫn đến tình trạng thiếu hụt năng lực, và như chúng ta đã thấy rõ ràng trong bốn năm qua, điều này dẫn đến giá cước vận tải cao hơn và lợi nhuận cao hơn cho các hãng vận tải container”, Jensen viết.

Vào tháng 6 năm ngoái, cuối cùng đã đạt được thỏa thuận về hợp đồng lao động sáu năm tại 29 cảng bờ biển phía tây Hoa Kỳ, khép lại 13 tháng đàm phán bế tắc, đình công và hàng hóa di cư đến các địa điểm thay thế.

Tin trước Tin tiếp theo

Gọi Ngay:0931512822

Gọi Ngay:0902026586

image banner

Nhận tư vấn