Georgia Ports container volumes increased by 17 per cent in June
In July, the Georgia Ports Authority (GPA) has handled 447,590 TEU, a 17 per cent increase over the 381,825 TEU carried in June.
GPA President and CEO, Griff Lynch, said: “I would like to thank our customers, and commend our employees, our partners at Gateway Terminals, and the Savannah and Brunswick ILA for achieving one of our busiest July performances ever.
“Their efforts were aided by the reopening of Container Berth 1 at Garden City Terminal, which is already making a positive impact on the flow of cargo.”
The dock renovations increased annual berth capacity by 25 per cent and extended the port’s ability to serve vessels capable of carrying 16,000+ TEU.
GPA Chief Operating Officer, Ed McCarthy, stated: “The expanded berth and four of the largest ship-to-shore cranes in North America came online last month, providing faster vessel service and an increase of 1.5 million TEU in annual berth capacity.
“The Port of Savannah can now serve five big ships simultaneously, and has eliminated its vessel backlog.”
GPA has purchased eight new ship-to-shore cranes for Garden City Terminal in total. The first four arrived in February and were operational by July; the following four are scheduled to arrive on 24 August and will be operational by December.
GPA Board Chairman, Kent Fountain, said: “We’re excited about our infrastructure projects, which are preparing Georgia Ports for the future.
“In addition to Berth 1, our transload facility will come online in September. We already have customers lined up to use the long-term storage at Garden City Terminal West opening in November, and construction is under way to renovate the berths and container yard at Ocean Terminal.”
Taken combined, the next enhancements will raise the Port of Savannah’s container capacity by roughly 3.5 million TEU per year, for a new total annual capacity of 10 million TEU by 2026.
Compared to the pre-pandemic month of July 2019, last month’s performance was an increase of 60,564 TEU, for a compound annual growth rate over the last four years of 3.7 per cent.
The July performance constituted a decrease of 16 per cent compared to July 2022, which was GPA’s busiest July on record, at 530,800 TEU.
In Ro-Ro cargo, Georgia Ports handled nearly 71,000 units of autos and heavy machinery in July, an increase of 23 per cent or 13,367 units compared to the same month last year. It was a top five month for Ro-Ro at GPA.
Lynch added: “The strong showing in finished vehicles last fiscal year has continued into the first month of FY2024. The primary driver is increased production supported by better microchip availability.”
In July 2023, GPA reported that 5.4 million TEU passed through its ports in FY2023, a decrease of 6.7 per cent GPA’s all-time high in 2022.
Source: Dom Magli
Vietnamese Translation:
Sản lượng container của cảng Georgia tăng 17% trong tháng 6
Trong tháng 7, Cơ quan quản lý cảng Georgia (GPA) đã tiếp nhận 447.590 TEU, tăng 17% so với 381.825 TEU được vận chuyển trong tháng 6.
Chủ tịch và Giám đốc điều hành của GPA, Griff Lynch, cho biết: “Tôi muốn cảm ơn khách hàng của chúng tôi và dành lời khen ngợi nhân viên, đối tác của chúng tôi tại Gateway Terminals cũng như Savannah và Brunswick ILA vì đạt được thành quả là một trong những tháng 7 có hiệu năng cao nhất từ trước đến giờ.
“Những nỗ lực của họ cộng thêm với việc bến cảng container số 1 được mở lại tại Garden City đã tạo ra tác động tích cực đến dòng chảy của hàng hóa.”
Việc cải tạo bến tàu đã tăng công suất hàng năm của bến cảng lên 25% và mở rộng khả năng phục vụ các tàu có công suất hơn 16.000 TEU của cảng.
Giám đốc điều hành GPA, Ed McCarthy, cho biết: "Bến mở rộng và bốn cần cẩu bờ lớn nhất ở Bắc Mỹ đã đi vào hoạt động vào tháng trước, cung cấp dịch vụ tàu nhanh hơn và tăng 1,5 triệu TEU công suất bến hàng năm.
“Cảng Savannah hiện có thể phục vụ đồng thời năm tàu lớn và đã không còn tình trạng tồn đọng tàu.”
GPA đã mua tổng cộng tám cần cẩu bờ cho bến cảng Garden City. Bốn chiếc đầu tiên đến vào tháng Hai và được khai thác vào tháng Bảy; bốn chiếc sau dự kiến đến vào ngày 24 tháng 8 và sẽ hoạt động vào tháng 12.
Chủ tịch Hội đồng GPA, Kent Fountain, cho biết: “Chúng tôi rất vui mừng về các dự án cơ sở hạ tầng của mình, những dự án nàylà chuẩn bị cho các Cảng Georgia trong tương lai."
“Ngoài Bến số 1, cơ sở trung chuyển của chúng tôi sẽ đi vào hoạt động vào tháng 9. Chúng tôi đã có khách hàng chờ để sử dụng kho lưu trữ dài hạn tại Garden City Terminal West sẽ khai trương vào tháng 11, và việc xây dựng đang được tiến hành để cải tạo các bến cảng và bãi container tại Ocean Terminal.”
Tổng hợp lại, những cải tiến tiếp theo sẽ nâng công suất container của Cảng Savannah lên khoảng 3,5 triệu TEU mỗi năm, với tổng công suất mới hàng năm là 10 triệu TEU vào năm 2026.
So với tháng 7 năm 2019- là tháng trước đại dịch covid, hiệu suất của tháng 7/2023 đã tăng 60.564 TEU, với tốc độ tăng trưởng kép hàng năm trong bốn năm qua là 3,7%.
Hiệu suất tháng 7 đã giảm 16% so với tháng 7 năm 2022- là tháng 7 bận rộn nhất của GPA được ghi nhận, ở mức 530.800 TEU.
Đối với hàng hóa được chở bằng tàu Ro-Ro, Cảng Georgia đã tiếp nhận gần 71.000 chiếc ô tô và máy móc hạng nặng trong tháng 7, tăng 23% hay 13.367 chiếc so với cùng tháng năm ngoái. Đây là năm tháng đạt đỉnh điểm cho phương thức vận chuyên Ro-Ro tại GPA.
Lynch cho biết thêm: “Sự thể hiện mạnh mẽ của số lượng xe thành phẩm trong năm tài chính vừa qua đã tiếp tục kéo dài sang tháng đầu tiên của năm tài chính 2024. Động lực chính là tăng sản lượng được hỗ trợ bởi sự sẵn có của vi mạch tốt hơn."
Vào tháng 7 năm 2023, GPA đã báo cáo rằng 5,4 triệu TEU đã được tiếp nhận tại các cảng của họ trong năm 2023, giảm 6,7% so với mức cao nhất mọi thời đại của GPA vào năm 2022.