Port of NY/NJ volumes down from last year but up from 2019
November cargo volumes at the Port of New York and New Jersey were 7.5% higher than pre-COVID November 2019 but down 11% year over year and 13.2% from October.
The East Coast seaport moved 644,439 twenty-foot equivalent units in November, the port authority said Wednesday, compared with 723,069 TEUs in November 2022. The port authority also noted that October was the port’s busiest month for 2023 as retailers were preparing for the holiday shopping season.
Year-to-date volumes for loaded containers were over 4.8 million TEUs in November, which puts the port on the path as “the nation’s second busiest for loaded containers handled year-to-date,” it said. Total year-to-date volumes were nearly 7.2 million TEUs through November, which is 4.2% higher than the same period in 2019.
Port authority conducting road and rail capital projects to boost capacity
The continued high level of loaded containers at the Port of New York and New Jersey comes as the port authority announced late last month a $220 million project to upgrade road and ramps to the main artery at Port Newark. Port Newark, a container terminal that leases land through the Port of New York and New Jersey, processes more than 1.3 million TEUs annually, and plans are in place to add 1 million TEUs more in capacity there.
The port authority said Nov. 29 that it is beginning construction work on the $220 million Port Street Corridor Improvement project to redesign and rebuild Port Newark’s northern entrance at Port and Corbin streets. The project should be completed in 2028.
That interchange “serves as a crucial link to the New Jersey Turnpike and Interstate 78 and provides access to one of the Port Authority’s marine facilities that make up the largest and busiest cargo gateway on the East Coast,” the port authority said. “The redesign will feature a more efficient roadway configuration with a wider turning radius, allowing for safer trucking operations to and from the Port Newark complex. The improvements will additionally offer truck drivers significant time savings while they navigate the complex, enhancing efficiency and reliability across the supply chain as well as significantly reducing carbon emissions each year.”
The project was a July 2021 recipient of a $4 million grant from the U.S. Department of Transportation’s Infrastructure for Rebuilding America (INFRA) program.
Other capital improvements to Port Newark include planned upgrades to the on-dock ExpressRail system, which should streamline train movements and reduce congestion during peak hours, the port authority said. This project, which connects major container terminals at the marine complex with CSX (NASDAQ: CSX) and Norfolk Southern (NYSE: NSC) will be completed in 2027.
Both these projects are part of the port’s wider master plan to increase port capacity so that it can handle a forecast doubling or tripling of cargo volume by 2050.
Vietnamese Version:
Khối lượng cảng NY/NJ giảm so với năm ngoái nhưng tăng so với năm 2019
Khối lượng hàng hóa tháng 11 tại Cảng New York và New Jersey cao hơn 7,5% so với trước COVID vào tháng 11/2019 nhưng giảm 11% so với cùng kỳ năm ngoái và 13,2% so với tháng 10.
Vào thứ Tư, cảng vụ cho biết: cảng biển Bờ Đông đã vận chuyển 644.439 TEU trong tháng 11, so với 723.069 TEU vào tháng 11/ 2022. Cảng vụ cũng lưu ý rằng tháng 10 là tháng bận rộn nhất của cảng trong năm 2023 khi các nhà bán lẻ đang chuẩn bị cho mùa mua sắm lễ hội.
Cảng vụ cho biết: khối lượng container đã có hàng tính đến thời điểm hiện tại là hơn 4,8 triệu TEU trong tháng 11, đưa cảng này trở thành “nơi vận chuyển container có hàng bận rộn thứ hai trên toàn quốc từ đầu năm đến nay”. Tổng khối lượng từ đầu năm đến nay là gần 7,2 triệu TEU tính đến tháng 11, cao hơn 4,2% so với cùng kỳ năm 2019.
Cảng vụ thực hiện các dự án đầu tư đường bộ và đường sắt để nâng cao năng lực
Lượng container chất cao tiếp tục tăng lên tại Cảng New York và New Jersey diễn ra khi cảng vụ công bố vào cuối tháng trước một dự án trị giá 220 triệu USD để nâng cấp đường và đường dốc tới trục đường chính tại Cảng Newark. Cảng Newark cho thuê đất thông qua Cảng New York và New Jersey, xử lý hơn 1,3 triệu TEU hàng năm và có kế hoạch bổ sung thêm 1 triệu TEU công suất tại đây.
Cảng vụ cho biết vào ngày 29/11 rằng họ đang bắt đầu công việc xây dựng dự án Cải thiện Hành lang Phố Cảng trị giá 220 triệu USD để thiết kế lại và xây dựng lại lối vào phía bắc của Cảng Newark tại các đường Port và Corbin. Dự án sẽ được hoàn thành vào năm 2028.
Cơ quan quản lý cảng cho biết nút giao thông đó “đóng vai trò là một mắt xích quan trọng đến New Jersey Turnpike và Interstate 78, đồng thời cung cấp lối đi tới một trong những cơ sở hàng hải của Cảng vụ, nơi tạo nên cửa ngõ hàng hóa lớn nhất và đông đúc nhất ở Bờ Đông”. “Việc thiết kế lại sẽ đem đến con đường hiệu quả hơn với bán kính quay vòng rộng hơn, cho phép các hoạt động vận tải đường bộ đến và đi từ khu phức hợp Port Newark an toàn hơn. Ngoài ra, những cải tiến này sẽ giúp tài xế xe tải tiết kiệm đáng kể thời gian khi họ di chuyển trong khu vực phức hợp, nâng cao hiệu quả và độ tin cậy trên toàn chuỗi cung ứng cũng như giảm đáng kể lượng khí thải carbon mỗi năm.”
Dự án này đã nhận được khoản tài trợ trị giá 4 triệu đô la vào tháng 07/2021 từ chương trình Cơ sở hạ tầng để Xây dựng lại Hoa Kỳ (INFRA - Infrastructure for Rebuilding America) của Bộ Giao thông Vận tải Hoa Kỳ.
Cảng vụ cho biết những cải tiến cơ bản khác đối với Cảng Newark bao gồm nâng cấp theo kế hoạch đối với hệ thống ExpressRail tại bến tàu, giúp hợp lý hóa việc di chuyển của tàu và giảm tắc nghẽn trong giờ cao điểm. Dự án kết nối các bến container chính tại khu phức hợp hàng hải với CSX (NASDAQ: CSX) và Norfolk Southern (NYSE: NSC) sẽ được hoàn thành vào năm 2027.
Cả hai dự án này đều là một phần trong kế hoạch tổng thể lớn hơn của cảng nhằm tăng công suất xử lý khối lượng hàng hóa dự báo tăng gấp đôi hoặc gấp ba vào năm 2050.
Nguồn: Freight Waves